نصب پمپ ساختمان

پمپ آب خانگی که با اسم پمپ تحت فشار هم شناخته شده است برای تقویت فشار آب داخل سیستم لوله کشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. به این توجه کنید که مشکل کمبود فشار آب ساختمان همیشه به خاطر نبود پمپ نمی باشد. پیش از خرید و نصب پمپ آب خانگی، با دقت گرفتگی های راه لوله کشی، صافی سر شیرهاو دوش حمام را چک کنید. در خیلی از موارد رفع گرفتگی، مشکل کم بودن فشار آب خانگی را رفع می کند. ولی اگر باز هم فشار آب برای رفع نیاز های شما رضایت بخش نمی باشد، می توانید یک پمپ تحت فشار نصب کنید.
عملکرد پمپ های ساختمان و آپارتمان بر اساس فشار درون سیستم لوله کشی می باشد. پس برای مدیریت عملکرد پمپ از پرشر سوئیچ استفاده می نمایند. در این سوئیچ ها اصولا فشار استارت و استپ پمپ تعریف می شود. بعضی از پرشر سوئیچ ها به طور یکپارچه طراحی شدند که به آن ها ست کنترل می گویند. ست کنترل ها اصولا دارای یک ورودی و خروجی آب، درجه فشار و شیر یک طرفه داخلی هستند. ولی پرشر سوئیچ های مکانیکی ساده باید با پنج راهی برنجی، درجه فشار و منبع انبساط (تحت فشار) به صورت جداگانه بسته شوند. درون سیستم های دور متغیر از پرشر ترنسمیتر و اینورتر استفاده می کنند.

نصب-پمپ-ساختمان

نصب پمپ آب ساختمان

همانطور که پیش تر گفتیم شبکه‌ های آبرسانی در برخی از مواقع با افت فشار شدیدی مواجه می ‌شوند. بعضی اوقات این افت فشار به حدی بالا می رود که تامین آب مصرفی در طبقات بالا تر آپارتمان‌ ها امکان پذیر نیست و ساکنین در طبقات بالا دچار مشکلات بسیاری خواهند ‌شد.
با نصب پمپ آب ساختمان در راه ورودی آب به لوله کشی آب مصرفی ساختمان،‌ معضل افت فشار تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و در مصرف آب هم صرفه جویی می شود.
خوب است بدانید که با توجه به این که برق مصرفی پمپ‌ ها اکثرا تک فاز هستند ولی مدل سه فاز آن ‌ها هم در بازار وجود دارد و این مساله در مراحل نصب اهمیت بالایی خواهد داشت.
پمپ‌های آب ساختمان بر اساس نوع و مدل به شرح زیر است:

  • بوستر پمپ آب خانگی
  • پمپ آب خانگی جتی
  • پمپ آب خانگی بشقابی
  • پمپ آب خانگی فاقد مخزن
  • پمپ آب خانگی همراه با مخزن انبساط
  • پمپ آب خانگی با کلید اتوماتیک

همانطور که گفتیم پمپ‌های آب خانگی در انواع متنوعی در بازار هستند. پس روش‌ های مختلفی هم برای نصب آن‌ ها توصیه می کنیم که البته باید با دیدن شرایط، بهترین روش را انجام داد.

زمان نصب و راه اندازی پمپ آب خانگی، اول باید همه لوله‌های ورودی آب به ساختمان بررسی شوند تا از باز بودن آن ‌ها اطمینان حاصل شود. توجه کنید که در مسیر های لوله کشی آب نباید به صورت دائم از خم‌ها و زانویی استفاده کرد. پس بهتر است که یک مسیر مستقیم طراحی و پس از آن اجرا شود.
یک شاسی محکم و مقاوم برای حفاظت پمپ آب در نظر گرفته شود. این شاسی از لرزش ‌های موتور پمپ جلوگیری می کند و احتمال آسیب زدن یا شکستن محور ها را به کمترین میزان می‌رساند.
قطر لولۀ ورودی باید از قطر لولۀ خروجی یک نمره بالا تر باشد. به لولۀ ورودی به اصطلاح لولۀ مکش و به لولۀ خروجی مجرای رانش گفته می شود. لازم است بدانید عمق مجرای مکش باید به طور میانگین 5 متر باشد. لولۀ مکش یا ورودی هم باید آب‌بندی شده تا از ورود هرگونه هوا به داخل آن جلوگیری گردد. همچنین لولۀ ورودی پمپ هم نباید هیچگونه درزی داشته باشد.
برای محافظت پمپ آب از هرگونه صدمۀ احتمالی باید در بخش رانش پمپ، از شیر یک‌ طرفه استفاده نمود. با نصب این شیر تنظیماتی مثل: کم و زیاد کردن فشار آب ممکن شده است و پمپ از آسیب‌ های حاصل از فشار شدید آب به ‌دور می ماند.

هزینه نصب پمپ ساختمان

نصب پمپ و منبع از آن دسته خدماتی می باشد که نمی توان قیمت یکسانی برای آن تعیین کرد، به همین جهت برای استعلام هزینه نصب پمپ ساختمان از طریق شماره های 09121497420 و 09122176734 با کارشناسان تاسیسات لوتوس در ارتباط باشید.

keyboard_arrow_up
تماس با تاسیسات لوتوس